Vinnare 2016 i Spa Awards i kategorin Årets spakök Vinnare 2016 i Spa Awards i kategorin Årets nyhet

Kursledare till konferensen?

Söker ni erfaren konsult/kursledare till konferensen?
Om ni inte har någon konsult/kursledare, finns det möjlighet att anlita vår samarbetspartner.
Vi samarbetar med Terasana AB/Anne Saari, leg psykolog, leg psykoterapeut, uttryckande konstterapeut, psykodramatiker och handledare. Hon har varit yrkesverksam sedan 1990 och har i olika sammanhang arbetat med arbetslagsutveckling, ledarutveckling (längre program), ledningsgruppsutveckling, verksamhetsutveckling, handledning av chefer och andra som arbetar med människor, utbildningar av olika slag t ex i coachande samtal/svåra samtal, konflikthantering m.m. Upplägg för hela eller delar av konferensen kan erbjudas.
Ni tar kontakt och beskriver era behov/önskemål, så skapar Anne ett upplägg i dialog med Er.

Ledar- och/eller Ledningsgruppsutveckling

Kortare eller längre upplägg kan erbjudas. Behöver era ledare/ledningsgruppen bli ”tightare”, samspela bättre och våga röra sig utanför/vidga komfortzonen? Boka allt från en halvdag och uppåt med vår samarbetspartner, för en annorlunda erfarenhet tillsammans. Upplägget anpassas efter era behov.Vardagen och allt som behöver göras, hindrar oss emellanåt från att hitta till det relationsdjup som krävs för att kunna hantera utmaningar/förändringar på ett konstruktivt sätt.Ledar- ledningsgruppsutveckling fokuserar på det personliga ledarskapet och att mötas bortom vardagen. Fokus är på att vidga komfortzonen med hjälp av kreativa övningar och gestaltande. Arbetet kan ge ett ökat relationsdjup, som sedan finns med i vardagen och underlättar ledningsgruppens arbete.

Samtalsutbildningar ca 10 - 12 personer

Kortare eller längre utbildningsupplägg kan erbjudas. Har ni behov av utbildning i kommunikation, coachande samtal och/eller svåra samtal? Vår samarbetspartner erbjuder skräddarsydda upplägg. Exempel på frågor som dagen/dagarna kan fokusera på är: Hur kan jag bli tydligare som ledare och finslipa mig själv när det gäller kommunikation och samtal? Vad skapar öppningar respektive låsningar i kommunikation? Hur coachar/guidar jag mina medarbetare till att våga nytt/utvecklas och göra sitt bästa? Vad är det som gör vissa samtal svåra? Var går gränsen för vad man som chef kan hantera och vad man bör lämna vidare till en professionell behandlare? Vi arbetar med samtalsträning, kreativa övningar och gestaltning av vardagssituationer.