FAQ
vanliga frågor och svar

Klicka på runda ringen med ett plus för att läsa svaren på frågorna.

När är Incheckning/utcheckning

15.00 / 11.00

Tidigare incheckning / senare utcheckning?

Mot extra kostnad, kontakta hotellet, detta måste förbokas

Avbokning?

5 dagar innan ankomst därefter sjukintyg för paketbokningar
48h innan ankomst för bar (rum och frukost)

Vad har ni för faciliteter på KlosterSPA?

Spaavdelning med örtbastu, ångbad med aromaterapi, skogsbad med fotbad, simbassäng 5×10 meter (30 grader), varm stilla källa (39 grader), kallbadshink (8 grader) varm jacuzzi utomhus (38 grader), atriumgård utomhus, vip-rum med terapisängar för djupavslappning, behandlingsrum (Vi använder Comfort Zones produkter), bar & servering i spaköket, matsal, vilrum med vedkamin samt gym & fullt utrustade omklädningsrum.

Vad ingår i spaentrén

Tillgång till samtliga faciliteter ovan under den tid som ingår i ditt paket. Lån av badrock, handduk, bastuhandduk & tofflor, ekologiska duschprodukter & lotion, frukt & te.

Bada i poolen/använda bastun utan att köpa spaentre?

Nej, du behöver boka entré till spat för att nyttja våra faciliteter, bortsett från gymmet som ingår för alla hotellets gäster. (Just nu erbjuder vi endast bokning av gymet under spara öppettider, max två personer åt gången)

OBS! spaentre kostar extra och ingår ej vid bokning av rum & frukost eller i övriga hotellpaket. Önskar du besöka spat kan du antingen boka ett av våra spapaket, eller boka spaentre i mån av plats. Kontakta bokningen för att få hjälp med detta.

Tid för frukost?

Varierande frukosttider – just nu olika frukosttider som tilldelas vid incheckning

Rökfritt hotell

Vi är ett rökfritt hotell, och det innebär att det inte är tillåtet att röka inom Vadstena Klosterhotels hotell- restaurang- eller spaområde. Inte heller utanför entréer eller på hotellrummens eventuella balkonger/terrasser.

Hur jobbar ni med corona/restriktionerna?

Vilken meny får vi?

Menyn sätts samma dag av våra kockar och är en fast meny (vi tar såklart hänsyn för specialkost/allergier, men detta måste anmälas i förväg) – önskar man välja fritt från a la carte menyn kan man boka rum och frukost och separat bordsbokning så kan man välja fritt från a la carte menyn.

Vilken byggnad har vi bokat?

Har ni hundrum?

Två rum i huvudbyggnaden samt två i annex slottsflygeln. Dessa kan bokas vid förfrågan före ankomst. Kontakta hotellets reception för bokning. Vi har valt att erbjuda hundrum kostnadsfritt om man bokar rum avsett för hund och meddelar detta i förväg.

Om man ej bokat hundrum innan ankomst kan vi inte garantera att det finns möjlighet att erbjuda rum för detta ändamål vid incheckning.

Vänligen uppmärksamma att vi i händelse av skada på inventarier eller rummets inredning kommer att debitera en kostnad för återställning till ursprungligt skick. 

Kan man bo fler personer i ett rum?

Detta måste bokas direkt via oss – vi har några rum där vi har plats för extrasäng i huvudbyggnaden samt slottsflygeln.

Behöver man förboka spa/bord eller kan vi boka detta på plats?

Då vi har ett begränsat antal platser är det bra att förboka så att man får en garanterad plats. Har man bokat någon av våra paket där det ingår spa eller middag så bokas detta automatiskt och är en fast tid för respektive paket

Öppettider i restaurang/spa?

Varierar, kontakta hotellet.

Har ni parkering?

Fri parkering i mån av plats ingår. Finns i anslutning till respektive byggnad, parkeringsbiljett går att få på plats

Translate »