Frågor & svar | Vadstena Klosterhotel
maj 20, 2022 014313000 hotel@klosterhotel.se Boka nu: Presentkort →

FAQ

– vanliga frågor och svar

Klicka på runda ringen med ett plus för att läsa svaren på frågorna.

Finns laddstolpe för min elbil?

Vi erbjuder möjlighet att ladda din elbil. Läs mer om hur du går tillväga för att ta del av denna tjänst här.

När är Incheckning/utcheckning

15.00 / 11.00

Tidigare incheckning / senare utcheckning?

Mot extra kostnad, kontakta hotellet, detta måste förbokas

Avbokning?

7 dagar innan ankomst därefter sjukintyg för paketbokningar. 
48h innan ankomst för rum & frukost.

Vad har ni för faciliteter på KlosterSPA?

Spaavdelning med örtbastu, ångbad med aromaterapi, skogsbad med fotbad, simbassäng 5×10 meter (30 grader), varm stilla källa (39 grader), kallbadshink (8 grader) varm jacuzzi utomhus (38 grader), atriumgård utomhus, vip-rum med terapisängar för djupavslappning, behandlingsrum (Vi använder Comfort Zones produkter), bar & servering i spaköket, matsal, vilrum med vedkamin samt gym & fullt utrustade omklädningsrum.

Vad ingår i spaentrén

Tillgång till samtliga faciliteter ovan under den tid som ingår i ditt paket. Lån av badrock, handduk, bastuhandduk & tofflor, ekologiska duschprodukter & lotion, frukt & te. Här kan du boka dagspa online om du inte har det inkluderat i din bokade vistelse.

Bada i poolen/använda bastun utan att köpa spaentre?

Nej, du behöver boka entré till spat för att nyttja våra faciliteter, bortsett från gymet som ingår för alla hotellets gäster.

OBS! Spaentre kostar extra och ingår ej vid bokning av rum & frukost eller i övriga hotellpaket. Önskar du besöka spat kan du antingen boka ett av våra spapaket, eller boka spaentre i mån av plats. Kontakta bokningen för att få hjälp med detta eller boka ditt dagspapaket online.

Tid för frukost?

Varierande frukosttider – just nu olika frukosttider som tilldelas vid incheckning

Rökfritt hotell

Vi är ett rökfritt hotell, och det innebär att det inte är tillåtet att röka inom Vadstena Klosterhotels hotell- restaurang- eller spaområde. Inte heller utanför entréer eller på hotellrummens eventuella balkonger/terrasser.

Hur jobbar ni med corona/restriktionerna?

Vi följer noga utvecklingen & anpassar vårt arbete efter rådande rekommendationer.

Vilken meny får vi?

Menyn sätts samma dag av våra kockar och är en fast meny (vi tar såklart hänsyn för specialkost/allergier, men detta måste anmälas i förväg) – önskar man välja fritt från a la carte menyn kan man boka rum och frukost och separat bordsbokning så kan man välja fritt från a la carte menyn.

Vilken byggnad har vi bokat?

Se alla våra byggnader här

Det finns parkering utanför alla byggnader. Det finns inga rum i receptionsbyggnanden, så lämna ditt bagare i bilen när ni går in i Munkklostret för att checka in.

Har ni hundrum?

Två rum i Nunneklostret. Dessa kan bokas vid förfrågan före ankomst. Kontakta hotellets reception för bokning. Vi har valt att erbjuda hundrum kostnadsfritt om man bokar rum avsett för hund och meddelar detta i förväg.

Om man ej bokat hundrum innan ankomst kan vi inte garantera att det finns möjlighet att erbjuda rum för detta ändamål vid incheckning.

Vänligen uppmärksamma att vi i händelse av skada på inventarier eller rummets inredning kommer att debitera en kostnad för återställning till ursprungligt skick.

Kan man bo fler personer i ett rum?

Detta måste bokas direkt via oss – vi har några rum där vi har plats för extrasäng i huvudbyggnaden samt slottsflygeln.

Behöver man förboka spa/bord eller kan vi boka detta på plats?

Då vi har ett begränsat antal platser är det bra att förboka så att man får en garanterad plats. Har man bokat någon av våra paket där det ingår spa eller middag så bokas detta automatiskt och är en fast tid för respektive paket.

Här kan du boka dagspa om det ingår redan ingår i ditt paket

Maila vår restaurangchef om du önskar boka bord i vår restaurang: restaurangchef@klosterhotel.se

Öppettider i restaurang/spa?

Restaurangens öppettider varierar efter säsong. Du hittar din middagstid i ditt välkomstbrev dom du får när du anländer till hotellet. Önskar du boka bord kan du kontakta vår reception: 0143-130 00

Spats öppettider kan du läsa mer om här

Har ni parkering?

Fri parkering i mån av plats ingår. Finns i anslutning till respektive byggnad, parkeringsbiljett går att få på plats i hotellet eller i spareceptionen.

Det finns inga rum i receptionsbyggnanden så lämna ditt bagare i bilen när ni anländer till oss för incheckning.

Hur gör jag för att beställa väckning på hotellrummet?

Väckning

  1. Lyft luren på hotellrummets telefon och slå 18
  1. Knappa in klockslaget i 24-timmarsformat, (ex 07.30 blir 0730) och vänta på

bekräftelse-tonen.
OBS: För att programmera kl 12.00 på natten, slå “2400” och inte “0000”.

  1. Lägg tillbaka luren

Ångra väckning:           

  1. Lyft luren och slå 18
  2. Slå 0000                                        
  3. Lägg tillbaks luren
Translate »